mensen

iedereen is gek, behalve jij

Wat is een „player”?

Geplaatst door mensen op 17-12-2006

De meeste volwassenen zegt dit woord niets, maar als jongeren praten over players, dan weten ze precies over wie ze het hebben. De jongeren bedoelen dan meestal een jongen die veel vriendinnetjes gehad heeft, of zelfs tegelijk heeft, maar slecht voor ze zorgt.

Het woord player stamt af van de Engelse uitdrukking „to play someone”, die betekent: iemand manipuleren („bespelen”).

Met „player” bedoelen we iemand die speelt met de gevoelens van een ander.

Dit met betrekking tot de liefde. Bijvoorbeeld „liefde” gebruiken om iets van iemand gedaan te krijgen.

In België kent men de uitdrukking „met iemands voeten spelen”: iemand bedonderen waar hij zelf bij is. Ook hier wordt het woord „spelen” negatief gebruikt.

Omdat jij zijn gedrag pikt, weet de player dat hij je nog veel meer kan maken. Door zijn gedrag in het verleden heeft een player vaak een zwerm vrienden „van het tegenovergestelde geslacht” rond zich heeft hangen waarmee de player niks wil maar die wel erg gehoorzaam zijn – anders waren ze immers allang bij hem weggelopen. Deze mensen worden „drones of the opposite sex” genoemd.

Een player is er niet bewust op uit om zijn/haar slachtoffer te beschadigen: een player denkt alleen aan zichzelf. De player gelooft in eerste instantie zelf echt in de nieuwe „liefde”. Het was helemaal niet de bedoeling om een slachtoffer te maken, het „overkomt” ze gewoon. Bij kinderen is het toch ook het meest favoriete speelgoedje dat het eerst kapot gaat?

Charming phase

In het begin van een relatie verkeert de player in wat ze noemen een „charming phase”. Dit is een fase waarin hij echt alles voor de nieuwe prooi over heeft. Maar zodra deze fase voorbij is, heeft de player ineens bijna niets meer over voor de prooi: hij/zij doet alleen nog wat nodig is om de prooi in de verzameling te houden.

Op dat moment is de player al op zoek naar een opvolger voor je. Het feit dat je hem toch nog ontmoet is voornamelijk te danken aan het feit dat hij verwacht dat je hem niet fysiek zal aanvallen en misschien regel (of betaal) je ook wel de drankjes en het vervoer voor hem/haar. En sommige mensen zijn zelfs liever in gezelschap van iemand aan wie ze een hekel hebben, dan dat ze hun tijd in hun eentje moeten doorbrengen.

Eens een player?

In de pubertijd heeft iedereen de behoefte om te experimenteren met spelen met gevoelens van anderen. Dit is volkomen normaal. Dit gebeurt op een bepaalde leeftijd en duurt een relatief korte tijd: gewoonlijk enkele maanden.

Daarna beseft de puber dat andere mensen ook gevoelens hebben en dat je daar rekening mee dient te houden. Maar niet iedereen leert even snel. Als je op volwassen leeftijd nog steeds een player bent, dan leer je waarschijnlijk nooit meer dat andere mensen ook gevoelens hebben en pas dan mag je het een stoornis noemen als er niet normaal mee te leven valt.

Links

56 Reacties naar “Wat is een „player”?”

  1. Peter zei

    Hoe kom je als je onder invloed zit van een player er af. Als familie lijkt het wel dat je niks aan kan doen.

    • Anoniem zei

      Laat een player niet verliefd op je worden. Hij zal je uiteindelijk beschadigen…..Hij is niet geinteresseerd in je als mens, maar weet het goed te brengen. Player

  2. Joao zei

    het lijkt inderdaad zo en soms is het ook zo.

    Een player weet iemand te bespelen als je het slachtoffer wil waarschuwen bereik je eigenlijk het tegengestelde en de player speelt daar op in : “Zie je wel iedereen wil je beinvloeden, maar ik zorg wel voor je hoor”.

    Pas als het slachtoffer zelf de realiteit erkent, kan er aan ontkomen worden.

  3. vrouw50 zei

    Zelf zit ik nu ruim 2 jaar in de handen van een Player. Aanvankelijk inderdaad 1 groot feest. Inmiddels een heel raar spelletje van aantrekken/afstoten, manipuleren en leugens. Heel veel leugens.
    Het heeft me bijna mijn baan gekost. Als moeder fungeerde ik ronduit slecht. Ik zal veel aan de pc gekluisterd.
    Gelukkig gaat het sinds een half jaar weer beter met me. Ik kom heel langzaam aan weer terug bij mezelf. Terwijl de Player doorspeelt (op een laag pitje, maar toch…). Ik raak me er meer en meer bewust van dat ik het zelf moet doorbreken. Maar zover ben ik nog niet.
    Blijf uit handen van Players en kijk uit met hun charmes. Mensen die minder sterk zijn dan ik, kunnen wel eens echt kapotgaan erdoor.

  4. Peter zei

    Ik zet nu hier een link op van de VPRO. Die had enige tijd geleden er een uitzending aan gewijt over foute mannen .
    Maar het verhaal gaat ook op voor players. Daarin wordt uitgelegd waarom het zo ontzettend moeilijk is om los te komen van een foute man / player . Mischien heeft iemand er iets aan na het bekijken. http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/17187933/

  5. HaatAanPlayers zei

    Hoe graag je ook wil dat een player veranderd en er telkens weer intrapt, kom je er na 4 jaar toch achter dat hij ECHT een player is…en ook NIET zal veranderen!
    iedere keer als je hem vergeet dan smst hij wel weer of spreekt hij je aan waardoor je weer meteen aan zijn voeten ligt te kwijlen!
    HATE THAT I LOVE YOU..ook wel genoemd!
    Ik ben geplayed en het maakt me echt kapot..
    Ik vind het super moeilijk, maar telkens trap ik er WEER in..
    Please girls kijk uit!

    • Anoniem zei

      I know the feeling… heb juist het zelfde voor maar dan met een meisje, ik ben een jonge wel te verstaan XD.
      maar het zijn niet alleen de jongens die dit doen…
      het anderegeslacht kan er ook wat van moet ik toegeven.

  6. sandy zei

    drones of the opposite sex? maar hoe herken ik de player dan, is het bij voorbaat fout als een man vrouwelijke vrienden heeft? en bestond dit ‘vroeger’ jaartje of 10, 15 geleden ook al?

  7. Peter zei

    Players hebben altijd al bestaan . Zo lang de mens er is . Kijk maar eens of hij heel veel vriendinetjes heb gehad . En hoe hij daar mee omging .

  8. anoniem zei

    Hallo, Ik heb hetzelfde meegemaakt als Fleur.. maar ik kende de jongen al 4 jaar.. en hij zegt nog steeds dat ie me leuk vind.. en ik vind hem ook nog steeds leuk.. maar naast mij heeft hij ondertussen nog 4 anderen vriendinnen.. Ik kan niet zonder hem.. hij is 19.. veranderen jongens egt niet..?!??

  9. Peter zei

    Helaas dit soort jongens veranderen nooit.
    Maar ji kan wel bedenken of je zo op deze manier oud met hem wil worden .
    Sterkte met je besluit.

  10. Peter zei

    Anoniem zegt : Ik kan niet zonder hem al naait hij me toch zo vaak .
    Antwoordt :
    Heel vaak is het moeilijk om uit een visieuze cirkel te komen.
    Daarom is het verstandig om hulp van buiten af te zoeken zodat je alles op een rij kan zetten.
    Bovendien een hulp verlener staat er verder van af zodat hij /zij de zaken veel duidelijker ziet .
    En jou dat kan laten inzien .
    Tegenwoordig wordt het heel vaak vegoed door de zorg verzekeraar.
    Het wordt een weg die niet altijd makkelijk zal zijn .
    Maar uiteindelijk zal het je een beter leven geven .
    Waarin je zal leren dat jezelf de belangrijkste persoon bent .
    Dit heeft niets met arogantie te maken .
    Maar meer met de juiste eigen waarde.
    De eerste stap die je kan zetten is praat met je huis arts.
    Dat is de spil in de hulp verlening .
    Die zal je wel door verwijzen naar de juiste hulpverleners.
    Ik wens je veel sterkte en sucses.

  11. Nooorke zei

    Hoe kan je dan een player verliefd op je laten worden?

  12. Julian zei

    Dat kan niet, een player wordt niet verliefd, of hooguit een korte periode en dan gaat hij weer verder omdat hij uitgekeken is op je of gewoon aandacht van andere meisjes zoekt.

  13. tja zei

    Heb een relatie van anderhalf jaar gehad met een player. En nog nu een half jaar later draaien we nog om elkaar heen. Een relatie met hem nooit meer. Hij maakte me psychische kapot. Meteen als het uit is gaat hij op zoek naar de volgende. Ongelooflijk hoe zo iemand je zo kan inpakken en alles kan afbreken wat je lief is. En ze weten precies welke vrouwen ze kunnen in palmen maar ook precies welke vriendinnen of familie leden op afstand gehouden moet worden.

  14. Peter zei

    Tja ,
    Ik vindt het heel sneu om te lezen hoe het jou nu vergaan is.
    Maar mischien is het wel eens goed om na te denken wie deze relatie nu in standt hield / houdt .
    Sterkte .

  15. tja zei

    Hij probeerd me nog steeds terug tekrijgen. Zijn nieuwe relatie is ook weer voorbij. Maar ook zij wil goede vrienden met hem blijven. Zo volgen bijna al zijn exen hem nog steeds.
    Ik denk dat we beiden de relatie in stand aan het houden zijn. Al bijna 2 jaar pfff. Maar een relatie met hem never!!!!

  16. Peter zei

    Tja zei,
    Ik denk dat we beiden de relatie in stand houden.
    Maar een relatie met hem never.
    ik lees nu tegen strijdige antwoorden.
    Wat vindt je nu zelf wat er moet gebeuren .
    Of wil je zo door gaan tot in lengte van jaren ?
    Nogmaals sterkte

  17. sunit zei

    het klopt wel ik kan me zelf der wel in vinden.

    als een relatie te close word moet je der weer van af
    maar heef ook mee te maken je wil die pijn zelf niet liever een andere die op ze bek gaat dan jij.

    en is ook van jij bent mooi maar ja die andere heeft ook wel wat dus waarom blijven hangen.

    als je uit gaat trek je toch ook niet steeds zelfde kleren aan.

    is het erg dat we playen denk het niet.
    als meisje leer je der ook wel van als je een keer geplayt bent.

    dus eigelijks is het goed dat der players zijn.
    toch

    • Anoniem zei

      girl baby: nee ik vind het niet goed dat er players zijn.
      ik haat ze en wil dat ze never bestaan!!!

    • Panoniem zei

      Ik ben het met je eens Sunit, Ik kan mezelf hier ook wel in vinden, ik ben een meisje en een player mensen proberen me een schuldgevoel aan te praten over hoe ik andere jongens behandel, maar ik kan het niet helpen, het overkomt me.Ik ben vroeger ook niet altijd netjes behandeld door je jongens in de discotheek, ik werd het sterker van. Ik haat ze niet, players, ik ben zelfs verliefd op een mannelijke player.

  18. CrimeIsAShame zei

    Wat veel mensen vergeten is dat de vrouw ook de player kan zijn. Eigenlijk gaan we altijd standaard van de man uit als we het over een player hebben, maar eigenlijk zijn al die “manipulatieve bitches” ook gewoon players…

  19. Anoniem zei

    Hoi geplayt meisje ,
    Ik kan je alleen vertellen hoe ik het heb gedaan.
    Mischien heb je er iets aan.
    Zorg dat je je ex niet meer tegen komt.
    Gooi alle spullen die je van hem heb gekregen weg.
    Zodat je niet de hele tijd aan hem wordt herrinert.
    Blijf in beweging.
    Dat nare gevoel wijkt op den duur.
    Hou je daar maar aan vast.
    Sterkte groetjes Peter

  20. aniniem zei

    Ik denk dat ik hier ook mee te maken heb en heb een man ontmoet en die ineens helemaal verliefd op me was alles doet ie voor me om te te plezieren,ik wilde niet en hij bleef maar hollen en hollen totdat hij me voor zicht had gewonnen en wilde dan meer afstand en tijd voor zichzelf, maar als ik te dicht bij zijn gevoelens kom krijgt ie het benouwd en wordt dan net een klein kind en begint over vroeger te praten wat hij wel allemaal niet heeft meegemaakt.
    Ben zelf stapel verliefd op hem geworden en kan nergens anders aan denken wordt er gek van zlef met wat ik heb gemerkt blijf ik gek op hem en zoek et bij mezelf.
    Op sexgebied blokkeerd hij bij mij helemaal en dat heeft ook met verleden te maken zegt hij dan , maar heb hem betrapt op chat en afspaakjes maken met anderen , ben stapel op hem en kan het niet loslaten, heb hem er mee geconfronteerd maar al snel wordt het dan omgedraaid en naar mij gegooid.
    ben heel het vertrouwen kwijt maar kan ook niet zeggen bekijk het maar maar ga wel de confrontatie aan met hem en laat de bewijslasten zien maar ben bang dat hij daar ook wel weer uitpraat.

  21. Anoniem zei

    Hey Aniniem,
    Voor een buiten staander is uit dit korte verhaal niet zo goed te zeggen wat dit nu voor type man is.
    In ieder geval lijkt me dit een onbereikbare man voor een jou.
    Mijn advies : trek zelf je conclusie .
    Sterkte .
    Gr Hans

  22. Anoniem zei

    Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om hem los te laaten.
    En los laaten is een van de moeilijkste dingen wat er is in een mensen leven .

  23. anonniem zei

    Hey,

    Heb een vraagje, ik lees hier vaak dingen van jongere gasten, kan dit ook gaan over mannen van bijna 40? Ik heb 2,5j een relatie gehad met een man die getrouwd was (als ik dit hier lees dus een echte player). Zelf ben ik ook getrouwd. We hebben een zeer intense relatie gehad maar achteraf gezien heeft hij mij enorm gemanipuleerd, ik moest hem op nummer 1 zetten, hij moest het belangrijkste in mijn leven worden. En toen het zover was, heeft hij mij gedumpt. is nu ondertussen een jaar geleden, maar heb nu ontdekt dat hij een nieuwe vriendin heeft waar hij hetzelfde mee aan het doen is, en ondertussen is hij met nog twee anderen aan het afspreken (met eentje ervan heeft hij ook al sex gehad voor ik hem kende). Sinds enkele maanden is hij, na een periode van mega ambras tussen ons terug een verzoeningspoging begonnen en hebben weer af en toe sex. Ook al weet ik dat van die andere, wat hij uiteraard ontkent. Hij wil geen relatie met mij maar wel af en toe sex. Ik zie die gast nog mega graag ondanks alles wat hij mij heeft aangedaan.

    Ik geraak er echt niet uit. Iedereen raadt mij aan om er hem helemaal uit mijn leven te bannen, maar dat is gewoon makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik dan beslis om hem tijdje te negeren komt hij altijd wel met iets af om mij weer te laten smelten en hem naar mij toe te trekken.

    Dit zinnetje uit een van de reacties hierboven zegt genoeg:
    HATE THAT I LOVE YOU

    Tja moest het even kwijt

  24. Anoniem zei

    Hey ,
    Players zijn er van alle leeftijden.
    Dus ook van 40 is heel goed mogenlijk.
    Sterkte en sucses met het afkiken van je verslaving [player.]

  25. Anoniem zei

    Players vertellen vaak halve waarheden .
    En dat maakt het ook zo moeilijk om dan alles goed te beoordelen.
    Er is een oude spreekwoord en die zegt een gewaarschuwd mens telt voor 2.
    Goed opletten dus.
    Sucses

  26. player zei

    @vraagend meisje,
    Even een korte uitleg en neem vooral de moeite om in te zien wat ik probeer te zeggen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar het ‘kan’ je hatelijke kijk de man/player aardig verander.

    Biologisch gezien, dus van nature, is de mens polygaam(vreemdgaan, 2 of meerder partners hebben), gericht op het in stand houden van de soort en het verkrijgen van zo veel mogelijk nakomelingen. Vrouwen zijn, biologisch gezien, misschien wat minder polygaam, omdat zij, tijdens de zwangerschap, geen nakomelingen kunnen krijgen. Dit is wetenschappelijk en komt voort uit de evolutie theorie en gen onderzoeken.

    Als je dit reflecteert na alle bovenstaande reacties zie dat ook duidelijk naar voren komen.
    vrouwen/meisjes aan het woord en een vader (peter).

    Als ik mij nu verstop achter jou deur en ik zeg plots “boe” roep, dan schrik je, logies. Dat is een instinct, een gedragspatroon dat natuurlijk bepaalt is. Dit komt eigenlijk licht overeen met vreemd gaan of playen. Zo als jij het schrikken niet kunt laten is dat ook bij vreemd gaan.

    In het stuk boven aan de pagina staat dit beschreven:

    Een player is er niet bewust op uit om zijn/haar slachtoffer te beschadigen: een player denkt alleen aan zichzelf. De player gelooft in eerste instantie zelf echt in de nieuwe „liefde”. Het was helemaal niet de bedoeling om een slachtoffer te maken, het „overkomt” ze gewoon. Bij kinderen is het toch ook het meest favoriete speelgoedje dat het eerst kapot gaat?

    Wij zijn dus ook slachtoffer van onze eigen daden. We kunnen het niet laten en worden telkens weer teleur gesteld door onze gevoelens. Hier kies ik en ik denk velen ander ook niet bewust voor, het gebeurt gewoon.

    vraagend meisje,

    kun jij vechten tegen de natuur?
    Kun jij dat aan?

    De kerk probeert het bijvoorbeeld, zij verkondigen dat je niet vreemd mag gaan. Ook in de bijbel.
    En kijk wat ze doen met al die jongetjes, puur omdat ze zicht instinctief niet kunnen weer houden van verschillende sex contacten.

    Ik denk echt dat jullie punten zo als hier boven beschreven staan zonde is van jullie energie en tijd.
    Zo lang jullie blijven schrikken, gaan wij vreemd.

    Zo werkt het… sorry,

    • serendipity zei

      Zo, meneer de “player”.

      [Stukje weggeknipt uit de reactie van serendipity: schelden is niet nodig]

      Op de tweede plaats, en nou komt ie:

      Je hebt een wel zo ongelooflijk laag zelfbeeld. Oplossing: zoveel mogelijk vrouwen (slachtoffers) om dat minimale egootje groot te krijgen, en te houden. Denk al die girlfriends maar eens weg uit je leven en kijk dan maar eens wat je ven jezelf over hebt. NOTHING. : )_ Is dàt wat ?
      Ben je precies daar waar je zo bang voor bent.

      Rondhangen in de sportschool, omgaan met soortgelijken (tja, men moet elkaars zelfbeeld toch omhoog houden..) vrouwen als trash behandelen. Stoer/macho-uiterlijk en van binnen zo nietszeggend als een doperwt. En met nietszegend bedoel ik: zo niet rekening houdend met gevoelens van anderen. Daarin ben je klein, heel klein.)

      En als je zegt: hoezo?? Ze komen en blijven toch uit zichzelf ?? …. huhuh. In de verover (lees binnenhaal-fase) zet een persoon met een hechtingsstoornis (…… ja, nou zijn we d’r…) àlles in om zijn prooi binnen te halen. Is de fase van binnenhalen bereikt begint het afstoten .. en aantrekken .. en afstoten.

      Meiden: het gegeven waar hier over gesproken wordt heeft een naam: hechtingsstoornis en het is een psychische stoornis. Helaas opgedaan in de jeugd van ….. het slachtoffer. Want de enige die hier een slachtoffer is is .. de player himself. Een persoon die zooooooo grag geliefd wil zijn, gezien wil worden (duurste mobieltje, hippe auto, horen bij stoere “vrienden/slachtoffers van hetzelfde soort” etc….)en daar alles voor over heeft. En over “lijken”(lees gevoelens) gaat van anderen.

      Vaak zin dit soort mensen zelfs heeeeeeel gevoelig en zacht…. en vooral zelf erg kwetsbaar.

      Afstand houden anders wordt ik gekwets. D

  27. player zei

    @IEMAND ;-)

    nee nee, je snapt me fout.
    ik zat eerst 5 dagen per week met me vrienden of in de kroeg, in de sportschool of op het voetbalveld. door die meisjes aan te houden heb ik daar haast geen tijd meer voor over. mijn vrienden snappen dat maar het contact verwatert wel. ik zoek naar een juiste manier om er beter mee om te leren gaan. het is gewoon genetische bepaalt dat ik snel verliefd word en moeilijk nee zeg tegen meisjes. enja door me werk bij bnn krijg ik gewoon meer aandacht dan eigenlijk goed is

    het is niet voor niets dat ik z’n discussie aan ga. ik zoek gewoon naar een oplossing. ik zie die zelf totaal niet. maar wil er wel uitkomen.

  28. carla zei

    Lees ‘het Casanova complex’ van Peter Trachtenberg. Is nergens meer in de winkel te krijgen, maar in de bieb hebben ze hem misschien nog. Effe zoeken dus. In dit boek staat heel goed beschreven wat de achterliggende redenen zijn voor ‘player’ gedrag en ook wie daar speciaal gevoelig voor zijn, welke personen daar op vallen. Je kunt ervan genezen, maar alleen met professionele hulp (therapie).
    Voor alle verliefden die er niks meer van snappen en zich vernederd voelen door het onbegrijpelijke en wispelturige gedrag van hun geliefde, ga eens iets lezen over ‘narcissisme’. Als je Engels een beetje ok is, dan is dit een goede site: http://www.gettinbetter.com

  29. Peter zei

    Hey BrokenHeartedGirl,
    Ik heb aandachtig je verhaal gelezen.
    Als hij zoals ji zegt een player is dan kan ji dit niet van hem winnen.
    Hij is niet verliefd op jou .
    En w.s is hij door ervaring zeer bedreven in dit soort vreemde spelletjes .
    Verlaag je niet tot hem zijn niveau .
    Maar kies voor jezelf zodat je na het verdriet verwerkt te hebben weer open kunt stellen voor een nieuwe liefde.
    Sterkte .

    • BrokenHeartedGirl zei

      Bedankt voor je raad Peter, ik had er zelf
      nog niet echt bij stilgestaan van hoe hard ik mij
      zou verlaagen.. Ondertussen heb ik nog geen eind kunnen
      maken aan onze ”relatie” maar dat ben ik wel binnenkort
      van plan(ook al hou ik nog eenbeetje van hem).Ik heb een jongen leren kennen waarvan ik
      al heel mijn leven van gedroomd had, hij heeft meschien
      niet de perfecte look maar wel de perfecte hart.Met hem wil ik niet te snel gaan zoals ik al eerder heb gedaan.
      Ik weet enkel niet hoe het vermelden aan mijn (eigenlijk nog) vriend. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt want zoals je zei ‘hij is niet verliefd op mij’

  30. pff zei

    hoi

    ik ben een vrouw van 38 jaar heb net een relatie gehad met een player
    ik ben met hem getrouwd heb een zoontje van hem en eentje onderweg
    hij was echt veranderd maar toch is hij weer de kant van player op gegaan
    heeft mij laten zitten met een kind en dus eentje onderweg
    hij ….. weer rond heeft nu al menig vrouwen hart gebroken en is dus al heel lekker bezig geweest
    zelf ben ik gelukkig goed terecht gekomen en ben gelukkiger dan ooit nu hij uit mijn leven is
    hij kwetst heel veel vrienden en heeft bijna niemand meer dan alleen zijn verroveringen
    maar ook heel veel hebben het gelukkig door hoe hij is en nemen gelukkig afstand
    maar mensen kijk uit voor die players echt je hart word gebroken ook al denk je van niet
    ook na een huwelijk en kinderen gaat hij ineens verder als hij zich niet gewaardeerd voelt en niet meer krijgt wat hij van jou wil
    je moet hem verzorgen heb je ineens geen tijd meer voor hem dan is hij weg
    komt wel weer terug maar dan moet je echt sterk zijn om er niet meer in te trappen
    want dat is het grootste gevaar bij players je blijft er aan hangen mensen echt wees op je hoede

  31. arti zei

    Ik vraag me af waar zelfrespect is gebleven? Ik begrijp, maar niet waarom wij vrouwen onszelf dit aandoen??Welke voorbeelden zijn we voor onze kinderen nu of later.
    We laten ons op de tweede plaats zetten, terwijl er genoeg mannen zijn die je op de eerste plaats zullen zetten. Ik heb liever een man die geen player is, minder mooi,maar mij respecteert en mijn leven die in harmonie is, dan altijd de achterdocht, vernedering, u zelfvertrouwen daalt…
    Vrouwen toon dat je het waard bent en geloof mij Rihanna is geen voorbeeld.

    • Someone zei

      Sterker nog, er zijn genoeg interessante/ mooie(re) mannen die geen players zijn!
      Helaas ben ook ik nog (al is het wel minder) in de ban van een player..
      Ik wil er van af maar ben bang.

  32. anoniem zei

    Wat doet dit pijn om te lezen zeg! Ik vrouw 31 jr getr. en met 2 kleine kinderen maar op het moment hetzelfde mee! Teminste…… hij heeft ondertussen al weer een volgend slachtoffer.
    Weet je wat nog het meeste pijn doet… dat ik zelf zo stom ben geweest en het allemaal geloofde!!!! En toch denk ik steeds………… hij heeft het niet met opzet zo gedaan.
    Maar als ik dit allemaal zo lees, besef ik dat het al dan wel/niet met opzet ik ben nu zelf slachtoffer! Wie had dat ooit verwacht…. Voel mezelf zo oer oer stom!!!!!!

    • Peter zei

      Hoi Anoniem,
      Wat naar dat je dit heb moeten mee maken.
      Deze man heeft jou niet persoonlijk willen kwetsen .
      Maar dat neemt niet weg dat hij heel bewust een bepaald gedrag naar jou heeft tentoon gesteld .
      En met maar 1 doel.
      Ik hoop dat je hier van heb geleerd.
      En de volgende keer achterdochtig bent.
      Zodat je dan de mooie praatjes van dit soort mannen op tijd herkent.
      Voordat het je pijn en schade berokkent .
      Sterkte .

  33. zo is dat zei

    Ik wil er nadrukkelijk aan toevoegen dat player gedrag ook uit mishandeling, misbruik en sexueel misbruik uit eerdere relaties kan voorkomen. In veel gevallen betreft dit dan een vrouw. Eigenlijk zie je dan de exacte gedragingen als bij een player en wanneer er aantal weken overheen gegaan zijn zie je heel vreemd gedrag ontstaan niet afstoten aantrekken maar wel het bekennen jou niet kwiht te willen in door voorgane weken is er duidelijk geworden er een toekomst in zou kunnen zitten voor weers zijde alleen de vrouw blijft hamere nu geen relatie te kunne. verwijt jou te snel te gaan terwijl zij aanstichter is van het missvhien al te ver doorgegroeid contact. Terwijl je zelf het woord relatie nooit in je mond hebt gehad. Het bevestigen – ontkrachten gedrag.

    Het gedrag ineens ontstaat heeft heel veel weg van een cocaine gebruiker.. Heel wispelturig en zoekt iemand voor luisterend oor in tijden jij er niet voor haar kunt zijn. Dat is vaak van het andere geslacht je wordt gerust gesteld maar ineens belt ze je op verteld hem een kus te hebben gegeven. Jij gaat er rustig op in en haar uiteindelijke conclusie is dat zij jou bezit niet bent.

    Blijkbaar is de naivitijd niet na het breken met verleden zomaar verdwenen wat je na realisatie van haar feiten uit verleden wel zou zeggen/denken. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze gelijk heeft die persoon geen gekke dingen wil en haar ook niet voor hem wil winnen al schat ik die kans klein in. Dit alles resulteerd in nog meer onduidelijkheid voor de vrouw en loopt vast. Hier begint het aan cocaine gerelateerde gedrag ik het eerder over had..

    Korte uitleg voor de drug onwetende. Mensen voordat ze coke beginne te gebruiken en om je geven. Staan voortdurend met je in contact willen je t liefste dag en nacht zien. Vinden heel veel steun bij je zijn nagenoeg altijd bereikbaar zorgen voor je houden rekening met jou en je gevoel. Zodra gebruik begint verdwijnt dat alles als sneeuw voor de zon en blijft het stukje ik wil je niet kwijt en de handelingen daarvoor nodig zijn verder is er alleen nog maar oog voor cocaine en de weg ernaar toe.

    Er ontstaat in deze situatie een vreselijk verschil van mening over dat wat het probleem is weerszijde. het lijkt uitzicht loos te zijn.

    Ik zit nu zelf midden in deze situatie weet wel wat ik moet doen maar is verrekte lastig allemaal.
    Ik ben nu zelf op vakantie en hoop wanneer ik trg ben en haar weer zie voor haar een hoop twijfel weghaal en zodra zij in behandeling is(kort termijn) haar gedrag zelf in gaat zien. Ik heb haar heel erg gesteund de weken voor ik op vakantie ben gegaan het begon allemaal als vrienden en vanaf de eerste minuut is zij mij aant veroveren geweest het is haar tot zekere hoogte gelukt gelukkig weet ik van de hoed en de rand hou daarom overal rekening mee zodat ik niet gekwets blijf worden en uiteindelijk de doodshop van haar krijg.die afstand is er nu en is maar op een manier te verkleinen op den duur aan de hand van haar wil en inzichten in haar zelf wat haar hopelijk doet begrijpen en verbeteren.

  34. Missy zei

    idd, probeer zsm los te komen anders zal hij je hele leven gaan bepalen! (weet er alles van)

  35. Someone zei

    Tot een paar maanden gelden wist ik niet dat ik ooit voor een player zou vallen, maar helaas ik werd en ben het slachtoffer van zo’n figuur. Het was een openbaring dat er zelfs een forum over is met allemaal soort gelijke ervaringen (helaas) en met de emotionele afhankelijkheid e.d. Ik zal mijn herkenbare verhaal doen en hoop dat er iemand op reageerd want ik kom er gewoon zelf niet meer uit. De emoties zijn zelfs zo heftig dat zelfmoord (ook al zou ik dat nooit doen) de enige oplossing lijkt.
    Maargoed, het begon alleenmaal toen ik niet lekker in mijn vel zat en mijn relatie, we waren 5 jaar samen, ook niet makkelijk verliep. Ik was op een feestje en raakte aan de praat met een man. Deze man maakte complimenten over mijn uiterlijk en vroeg of ik een keer met hem uit ging, ik zei dat ik dat niet kon want ik had al een relatie, dit schrok hem niet af maar hij bleef doorgaan me mij het hof te maken, uiteindelijk vroeg hij mijn nummer en ik, overdonderd, gaf het hem. Ik was direct er na zo verdrietig (omdat ik voelde dat ik moest kiezen tussen de player en mijn vriend) ik merkte dat ik compleet ‘behekst’ was ik kon aan niks anders meer denken dan aan hem, uiteindelijk was ik zelfs degene die hem belde. Een paar weken later, ondertussen had ik mijn relatie verbroken, hadden we ons eerste afspraakje. De momenten met deze man waren verslavend ook al voelde ik dat hij niet verliefd op mij was en het hem alleen daarom ging. Nee ik was ontzettend verliefd op hem, alles draaide om het moment van weerzien en om zijn smsjes, en eigenlijk is dit niet veranderd, het enige is dat hij zijn ‘interesse’ in mij heeft verloren, voor mij zonder duidelijke reden, ja hij zegt nog wel met me te willen afspreken als het hem uitkomt en ik accepteer dat want anders ben ik mijn drugs compleet kwijt!! Terwijl ik hem ondertussen ( ik had het al een keer ‘uit’ gemaakt via sms, hij belde terug) hem probeer te vergeten, maar hoe?
    Ik snap gewoon niet wat er is gebeurd??!! En heb de kracht niet tegen hem te zeggen dat ik helemaal klaar met hem ben want ik hoop dat hij me op een dag beld en we weer afspreken..al mijn principes over waardigheid naar mezelf toe en anderen verdwijnen voor hem als sneeuw voor de zon. Bestaat er geen afkick kliniek? Hopelijk kan iemand me helpen.

    • Anoniem zei

      Beste….. ? [weet niet zo goed hoe ik je kan aanspreken ]
      Ik ben helaas een ervaringsdeskundige geworden .
      En denk daardoor je wel enige antwoorden te kunnen geven..
      Een bekend verhaal is dat als de relatie tussen jou en je partner niet goed gaat je open gaat staan voor anderen.
      En andere mensen kunnen die signalen zien/opvangen .
      Players zijn hier zeer goed in .
      Een van de tactieken die ze toepassen is je veroveren en daar zeer veel moeite voor doen.
      Zodra je bent verovert besteden ze minimaal aandacht aan je .
      Maar wel net genoeg om te zorgen dat je aan hem blijft denken en verlangen.
      Ik zal je een paar herkenbare voorbeelden geven hoe hij het verlangen kunstmatig opgehoogd.
      Door tijdens een telefoon gesprek de verbinding abrupt te verbreken ,en later zeggen dat de batterijen leeg waren en een oplader bij vrienden lag .
      Of dagen wachten met jou sms’je te beantwoorden.
      En als hij het beantwoord doet hij het w.s net voordat je naar bed gaat.
      Zodat je er uren over ligt te piekeren in je bed .
      Ik hoop dat je nu begrijpt waarom hij zonder duidelijke reden je links laat liggen .
      Op het moment dat een player er achter komt dat je serieus wilt breken gaat hij weer meer werk van je maken.
      Zodat het voor jou nog moeilijker wordt hem te vergeten.
      Daardoor weet ik uit ervaring dit soort relaties soms jaren stand houden.
      Mijn enige advies die ik je kan geven ga naar je huisarts.
      Die is de spil en verwijst je mogelijk door.
      Misschien red je het wel zonder hulp.
      Maar ben je hier nog jaren mee bezig .
      En is dat wat ji wil ???????????????
      Sterkte met vriendelijke groet Peter

    • Someone zei

      Hoi Peter,
      Bedankt voor je reactie!!
      Dat sms contact is exact zoals jij beschrijft, inderdaad niet reageren e.d. ik kan gewoon niet geloven dat ik er in ben gestonken, hoewel ik het eigelijlijk allang intuitief aanvoelde.. en deze situatie mij nu niets verbaasd.
      Het helpt me heel erg wat je schrijft bedankt!

      Vriendelijke groet, someone

  36. Someone zei

    Shit, nog steeds in de ban.
    Waarom blijf ik verlangen naar die man?
    Hoe kan ik zorgen dat hij me weer vaker wil zien?
    Het voelt zo goed de momenten met hem het is als een drug.

  37. Anoniem zei

    Waarom doet iemand het zo vraag je ?
    Nou dat kan verschillende reden hebben .
    Geen tijd willen steken in een volwaardige relatie, zodat hij genoeg tijd heeft om naar het voetballen of naar vrienden te gaan of uit enzv .
    Maar wel de sex wil van en volwaardige relatie.
    Ook kan het voor hem de kick zijn .
    W.s boost zijn ego hierdoor flink.
    Binding- angst
    Door de touwtjes in handen te houden maakt hij het slachtoffer exclusief voor hem . [een verliefde vrouw knoopt geen nieuwe relatie aan ]
    En zo zijn er nog wel wat meer redenen te bedenken .
    Natuurlijk mag je een relatie om de sex hebben .
    Dat is iets wat jezelf uitmaakt en niemand anders .
    Maar is deze relatie vorm vrijwillig ???????????????????????????
    Met vriendelijke groet Peter .

  38. Josje zei

    K heb een vriendje een hele lieve maar er is een jongen die super lief tegen mij doet iedereen in ons dorp kent hem als player k heb met hem afgesproken hij was gwn super aardig hij heeft wel aan me komt gezeten maart iedereen zegt dat hij een slrchte jongen is en k wil het niet geloven omdat die zo aardig doet is hij een player ?

    • T. zei

      hey,
      Zelf ben ik een zeer gevoelige jongen zegt iedereen. Betreft je onzekerheid: Ik zou eerst kijken of hij echt sociaal is. kijk naar zijn houding: hoe staat hij er bij, wat straalt hij uit, wat zijn zijn gezichtsuitdrukkingen, enzovoorts. Voor een heel groot deel zegt dat wat voor persoon je bent! Echter is er wel een verschil op te merken: je hebt mensen die zich altijd lief en goed voordoen, maar dat het uiteindelijk schijn blijkt te zijn. Deze zijn vaak minder spontaan en hebben een vast patroon om iemand te versieren. Je hebt ook jongens die vaak nog een beetje zoekend zijn, waardoor ze spontaan over komen en veel uit zichzelf doen. Je moet hierin wel het onderscheid maken tussen dat een player vaak onaangekondigd iets spontaans doet, een echte lieve jongen staat voor dat hij eerst spontaan vraagt of je het leuk vind en dan hetgeen doet.
      Als ik jou was, zou ik ook eens aan de personen vragen die zeggen dat hij een slechte jongen is, waarom ze dat denken en op basis waarvan ze dat concluderen (denk aan ervaringen die ze horen of zelf hebben meegemaakt).

      Als je (maar ook nog andere mensen) nog vragen hebben: je kan me mailen op [aub geen e-mailadressen plaatsen] :)
      Ik ben zelf nu 17 en over paar maanden 18. Ik ben niet officieel psycholoog, maar heb al een hele hoop ervaringen en al heel wat problemen van mensen (vooral leeftijdgenoten of iets ouder/jonger) opgelost!

      Niet geschoten is altijd mis.

      Groetjes,
      Thomas

  39. r zei

    zijn naam was: [aub geen namen plaatsen]. Wij werkte samen totdat hij verplaats was naar een andere afdeling. Nadat hij weg ging, kwam ik erachter dat hij mij en meerdere vrouwen geplayed heeft. Hij loog over alles. Het enige wat ik wel weet dat waar was was zijn naam. Nu ben ik achtergekomen dat hij nu getrouwd is, maar dat dit hem niet tegenhoudt nieuwe vrouwen in te luizen. Ik heb het gevoel dat iemand hem moet tegenhouden. Is dit verkeerd?

    • Anoniem zei

      Beste R
      Jammer dat het jou is overkomen.
      Ik snap de gevoelens van jou dat je dit gedrag wil stoppen.
      Maar neem van mij maar aan dat het je niet gaat lukken.
      Zoiets lukt alleen als de player echt wil veranderen.
      En zogenaamd wil hij graag veranderen.
      Maar dat zijn bijna altijd holle woorden.
      Neem je verlies.
      En probeer er lessen uit te trekken.
      En laat hem verder met rust.
      Richt je aandacht op jezelf en je toekomst.
      Het zal een tijdje duren ,maar voor jou schijnt ook de zon.
      groet Peter.

    • T. zei

      ik ben het er niet helemaal mee eens… je zou toch er op zijn minst met andere mensen er over kunnen praten. Er zijn blijkbaar, wat ik uit het verhaal kan opmaken, meerdere mensen die er last van hebben. Het hoeft niet meteen op te lossen zijn, maar praten erover is altijd hetgeen wat mensen nooit doen! Ik zou, zoals peter zegt, je verlies accepteren.

  40. r zei

    zelfs nu ben ik bang om zijn naam op te schrijven. In plaats van dat deed ik initialen. Zijn naam is : [aub geen namen plaatsen]

    • T. [aub geen titel gebruiken die je niet hebt] zei

      je moet hem het in zijn face zeggen en hem er op aanspreken desnoods doe je aangifte bij de politie met meerdere vrouwen. Je kan het het beste met meerdere vrouwen er over praten en het dan tegen hem zeggen. Dat komt meestal beter aan! [aub geen namen plaatsen], hoe oud is deze man? misschien is er iets te vinden op internet over die gast. Kan je ook wat meer over de situatie op je afdeling vertellen? Wat deed hij precies met vrouwen? En hoe zien andere collega’s hem? Greetzz Thomas en succes!

  41. tatiana zei

    heb het stukje gelezen, en ik herken mezelf erin. Ik ben een vrouw en ik play met mannen.Hoe kom ik er vanaf, het werkt gewoon verslavend. Echt erg…

  42. Anoniem zei

    Tatiana, Als je echt wil veranderen …………zoek dan hulp. Ga naar je huisarts en leg hem het uit. Hij verwijst je vast wel door. Succes en sterkte . Met vriendelijke groet Peter.

Uw reactie

 
Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.